dålig uppdatering

ojoj. dåligt uppdaterat här ja..

Men det har hänt en del sedan sist, Celestone har haft sin tävlingsdebut (eller mer träningstävling kanske) i Sölvesborg. Dagen innan hade vi haft en riktig genomkörare på hoppträningen, men träningen hade gått helt åt skogen, eftersom hon var så grymt ofokuserad och jag inte mådde okej.
Men på tävlingen var hon trött sen dagen innan, och hon skötte sig utmärkt. Blev lite tittig inne på banan, och vi fick ett stopp på andra hindret i 70 cm (det var målgången framför hindret, med två stora klossar hon backade för..).
Sen i 80 cm var hon piggare, och allt gick super. Jag satt jättefint över alla hinder och hon hade mycket luft emellan.
Kommentarerna efter var "ni såg ut att kunna hoppat en halvmeter högre" och liknande.

 tävling, tredje hindret i 80 cm

 tävlingsdebuten, sjätte hindret i 80 cm
- två bilder från tävlingsdebuten den 27 maj 2009. 3:e & 6:e hindret i 80 cm.

Och just nu har Ceso vilat i en och en halv vecka, och hon ska vila tom fredag, då jag får mitt efterlängtade sommarlov.
Sen ska vi igång igen, och tar en klubbhoppning i Mörrum nästa söndag. Och antagligen pay & jump i Sölvesborg sista veckan i juni. Sen blir det lokala tävlingar som bestäms efter tid & form, och sen Laxacupen i Mörrum andra helgen i augusti.

Ha det gott, sommarlov på fredag och då blir det bättre uppdatering här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0