dressyrträning

datorn krånglade igår.. Därför det inte blev något blogginlägg igår.
Men igår fick Celeste vila igen ändå, min hals var rödare än röd.

Idag struntade jag lite i halsen.. Sov till 12.15, sen satt här och ugglade ett tag, sen sov jag massor igen.
Sen vid 17 åt vi, och efter det gick jag ut till Celeste. Ryktade henne, fixade maten, packade transport, osv.
Sen lite innan 20.00 så lastade vi knäppisen och åkte till Mörrum.

Dressyrträning i Mörrums RF 20:40 för Eva Fredricsson, privatlektion.

Red uppför backen och red fram uppe på gräset, och där studsade hon runt för allt.
Ett av terränghindrena hade en trädbit vid sidan, den var farlig.
Sen en buske som såg lurig ut, den var man tvungen att springa förbi om man heter Celestone.
Sen den söta shettisen som hon ville följa med hem och taktade runt när den försvann.
Efter det skulle vi nerför backen igen, och förbi ett hus där uppe, där fick hon spelet & satte av i galopp, men var lätt att stanna iallafall..

Sen frös hon när hon såg en skimmel med babyblått täcke. Helt nollad.
Jag skänklade på, men då pep hon bara och tog ett litet steg framåt.
Så höll jag på ett tag, sen tryckte jag till ordentligt, och då tar hon sats och gör världens bocksprång och landar sedan blickstilla igen.


Men tillslut fick jag ner henne till banan (som idag var med vita dressyrstaket från helgens tävlingar) och där skötte hon sig excellente! 
Inget bus alls, bara att hon ångade på som vanligt & rejsade lite i galoppen, men samlade sig fort idag.
Vi blev helt överösta med beröm från tränaren, som sa att hon aldrig tidigare sett sån utveckling & berömde min envishet med henne, etc :) Stolt man blir då! :D
Hade det varit tävling idag hade vi lätt kommit hem med en rosett, så bra gick hon.
Blir bara bättre och bättre med henne. :)

På söndag ska vi ju vara med & hoppa på klubbtävlingen, så imorgon ska vi skutta lite. Håller oss fortfarande på dom låga höjderna tills hon fått rutin & jag fått mer kontroll på henne. El loco Spaderdam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0